Sunday, February 3, 2013

Silk Scarves & Satin Bonnets! (Les Foulards & Bonnets)

While I am by no means a hair expert, I do believe in protecting hair at night.  I remember when my youngest, aka "Lady Grace" was a baby how I would find her little curls woven into the cotton-based crib sheets every morning.  At that time, I found silk crib sheets to resolve the problem.  Since then, and when the girls will tolerate it, I tie up their hair with a silk scarf or at the very least a satin bonnet.  When neither is permitted, I lay a super-sized silk scarf over their pillows as a compromise!  In addition to protecting the hair, silk/satin covering certainly makes for longer lasting hair styles.


Je ne suis pas expert de cheveux, mais je crois que la protection des cheveux est tres importante.  Je me souviens que quand mon plus jeune, était un bébé, je trouvais ses petites boucles tissées dans les draps de son lit tous les matins. Heuresement, j'ai trouvé les draps de son lit en soie pour résoudre le problème. Depuis ce temps, et quand les filles se tolérer, je utilize un foulard en soie ou un bonnet de satin. Si non, je mets un grand foulard en soie de très grande taille sur leurs oreillers en guise de compromis! En plus de la protection des cheveux, un foulard rend les styles de cheveux plus durables, sans doubt.

1 comment:

  1. Great info! I recently came across your blog and have been reading along. I thought I would leave my first comment. I don’t know what to say except that I have.
    Silk Scarves UK

    ReplyDelete